Monday 28 October 2013

Vreemde Vogel


Veel dingen in het dagelijks leven gebeuren zonder dat het mensen opvalt. Afgelopen weekend stond er in het Volkskrant Magazine een fotoserie van Peter de Krom, die foto's maakte van het dagelijks leven in de Hoek van Holland. Ik vond de fotoserie erg tof, omdat de mensen daar van het 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'-motto zijn, maar onbewust toch bijzondere situaties creëren. (Nieuwsgierig? Kijk dan even hier: http://peterdekrom.com/vrijwerk/hvh/index2.html.) Toen ik deze meneer blij zijn armen zag spreiden bovenop een kunstwerk, wilde ik in eerste instantie een foto van vooraf nemen. Tot ik opeens de vogel spotte die aandachtig naar de man zat te staren. Hilarisch. Met de fotoserie van de Hoek van Holland nog in mijn achterhoofd kon ik me precies voorstellen wat de vogel op dit moment dacht. 'Nee, dit gaat je niet lukken. Jij kunt niet vliegen. Doe nou maar gewoon.'

No comments:

Post a Comment